MENU
FR NL
bbs Global Communication (bbs-gc) - Communication that lives for clients full of life
CÉLINE GHEERAERT
Graphic & Web Designer
 
LUCIO FIORITO
Creative Director
 
MAXIME AMERYCKX
AD - Graphic Designer
 
ANAIS VAN HEYGHEN
Art Buyer - TV Producer
 
GRÉGORY LOOTVOET
Managing Director
 
AGAPIA PAPADAKIS
Account Manager
 
The New School ad agency
bbs Global Communication is een bureau met mensen die gebeten zijn door reclame.
Een besloten club met complementaire mannen en vrouwen die een obsessie delen:
altijd eerst luisteren en analyseren en dan pas in actie schieten.
 
Even creatief als reactief, net zo gepassioneerd als geëngageerd!
 
Een hecht team dat er genoegen in schept de consument te verrassen,
de moeder des huizes te intrigeren, tieners te triggeren en senioren uit te dagen.
 
Een reclamebureau dat het zichzelf graag moeilijk maakt en de creatieven doet zweten in pitches
met de grootste namen uit de sector.
 
Maar we zijn op onze hoede en gunnen geen lidkaart aan reclamemensen die zichzelf graag bewieroken!
Bij bbs zetten we niemand in de spotlights, behalve de merken van onze klanten.
 
Krijg je al zin om tot onze club van verwende adverteerders toe te treden?

Het merk moet zich onderscheiden.
 
Above or below? Whatever, wij geven alles!
Previous Next
Mijn favoriete citaat ?
Succes komt na het werk, behalve in het woordenboek.
Ses atouts :
  • Een kostbaar juweel, ontdekt bij het verlaten van de reclameschool.
  • Grafisch talent van het hoogste niveau, off- en online. Beheerst een buitengewone woordenschat:  CRM, SEO, MSQL, CSS, /BR, …
  • 6553 followers op Behance. Allemaal mannen!
  • Als communicatieglobetrotter reist ze van de ene landing page naar de andere en vliegt ze van flyer naar flyer.
  • Heeft een bijzondere neus voor goede wijn. Gelukkig voor ons enkel in de week.
  • Kijk nooit naar haar horloge. Ze draagt er geen.

CÉLINE GHEERAERT

Graphic & Web Designer
Alweer 5 jaar geleden haalden we Céline af aan de school waar ze als Graphic Designer afzwaaide.
Deze ruwe diamant begon al meteen te schitteren en liet steeds meer facetten van haar kunnen zien: interactieve architectuur, illustratie, animatie, typografie, en dat allemaal met respect voor het eigen universum van elke discipline.
Nu straalt ze als duizend zonnen, in duizenden Pantone-kleuren.
Ze is ons ultieme verleidingswapen.
 
Maar ook…
 
Céline wil altijd bijleren en legt zich toe op toekomstonderzoek om nieuwe webtechnologieën onder de knie te krijgen. Zo wordt ze met de dag straffer.
Mijn favoriete citaat ?
Je krijgt geen 2 kansen om een eerste goede indruk te maken!
Ses atouts :
  • Komt uit een goede oude reclameschool, zoals dat lang geleden nog heette…
  • Meer dan 15 jaar ervaring in de reclamewereld. Werkte een tijd als AD in een Parijs bureau.
  • Cash zoals Johnny, Johnny Cash
  • Speelt creatieve ‘Riffs’ op de akkoorden van zijn klanten. Geeft zijn teams de juiste toon aan.
  • Leidt de studio met liefde en respect. Hier krijgt hij zijn dagelijkse 48 koffies voorgeschoteld!
  • Arendsoog van het bureau. Niets ontsnapt hem. Hij ziet alles, zelfs zonder loep.

LUCIO FIORITO

Creative Director
Lucio is medeoprichter van het bureau. En we moeten daar eerlijk in zijn, hij zorgt voor de ambiance, goed of slecht.
Elke dag is een festival van ideeën, het ene nog verrassender dan het andere.
Als Idea Box bedenkt, organiseert en coördineert hij de commerciële strategie, de creatie, de media en de productie van campagnes.
Een man die tijd neemt om na te denken als er een strategisch of creatief probleem uit een briefing opduikt. Hij houdt van goed werk en houdt de foutenmarge klein.
Een beetje zoals hij zelf is.
 
Maar ook…
 
Wat het budget ook mag zijn, een goed idee is onbetaalbaar.
Mijn favoriete citaat ?
What doesn’t kill you, makes you stronger.
Ses atouts :
  • In de 4 jaar aan een degelijke grafische school kreeg hij alle tijd om zichzelf te vormen.
  • Een crazy geek in hart en nieren!
    Hij droomt van een Retina-scherm op de binnenkant van elke wimper.
  • Rechtlijnig, recht voor de raap en een grote fan van uitgepuurde grafische vormgeving uit Scandinavië. Als hij ooit een kind krijgt, zal het waarschijnlijk Köttbullar heten.
  • Hij heeft een aparte look. Niet geschikt voor een copy-paste!
  • Houdt van de eenvoudige dingen van het leven, zoals lasagne met een Château Latour 1982. 

MAXIME AMERYCKX

AD - Graphic Designer
Maxime is de jongste telg bij bbs.
Hij verleidde iedereen met zijn coole air en zijn indrukwekkende book. Hem moesten we hebben! Hij beheert de grootste klanten met de grootste kalmte, zelfs als er stress in de lucht hangt. En zijn kalmte behoudt hij het liefst met een frisse pint, vooral als het warm is.
 
Hij kan dezelfde spot 50 keer op fouten controleren. Omdat hij zo fier is op zijn dwangstoornis hebben we hem tot kwaliteitscontroleur gebombardeerd. Hij is de king van de benchmarking. Constant op de uitkijk. Geanalyseerd. Uitgepuurd. Zijn aanbevelingen zijn altijd gebaseerd op een scherpe marktvisie.
 
Maar ook…
 
Hij is even genereus als handig. Een bijzondere gast!
Mijn favoriete citaat ?
Beter proberen dan helemaal niets doen.
Ses atouts :
  • Studeerde af aan een grote handelsschool, 8 jaar geleden. En ze krijgt er nog altijd niet genoeg van bij te leren.
  • Heeft het talent om alles te vinden in een mum van tijd: een fotograaf gespecialiseerd in luchtfoto’s, een tweehandige stylist, een albino mannequin, … Je kan het zo gek niet bedenken of zij weet het op te sporen.
  • Heeft een neus voor zaken en voor goede deals.
  • Spreekt perfect Franglais. Tu vois un peu what I say?
  • Goochelt regelmatig met 6 telefoons tegelijk zonder dat haar gesprekspartners
    er iets van merken.

ANAIS VAN HEYGHEN

Art Buyer - TV Producer
Anaïs heeft een schitterende handtas als bagage, waarvan het belangrijkste zich binnenin bevindt. Behalve een indrukwekkend aantal haarborstels zit er ook een doorgedreven vastberadenheid tussen, een perfecte drietaligheid en een flinke dosis leadership. Ze kan als geen ander overleggen met regisseurs, onderhandelen met productiehuizen en goochelen met de plannings van de teams. Ze beantwoordt al je vragen in de taal van jouw keuze,
behalve in het Mandarijns!
 
Maar ook…
 
Als modebewuste dame zal ze het niet nalaten haar collega’s advies te geven wanneer ze vaststelt dat hun outfit te wensen overlaat.
Mijn favoriete citaat ?
Ik heb geen tijd, maar vraag me niet waarom.
Ses atouts :
  • Sinds hij afzwaaide van de handelsschool is hij ervan overtuigd dat hij nooit grijs haar zal krijgen. Of misschien een heel klein beetje.
  • De wereld van de communicatie heeft voor hem geen geheimen meer. Hij is ze altijd voor.
  • Hij heeft het uitzonderlijke vermogen om moeilijkheden te voorzien.
  • Kan 78 facturen ondertekenen zonder tussendoor adem te halen.
  • Hij kan zijn hoofd 360 graden draaien, net als een uil. Daarom houdt hij ook van de nacht.
  • Altijd in het zadel, onbevreesd, één en al discipline, trouw aan zichzelf en aan zijn overtuigingen.

GRÉGORY LOOTVOET

Managing Director
Hij is simpelweg THE boss, de oprichter van het bureau. Veel meer valt er niet te zeggen. Of toch? Achter zijn onbevreesde uiterlijk schuilt een buitengewoon manager. Met de Creatief Directeur vormt hij een onafscheidelijk team. Samen stoven ze strategieën die iedereen weet te smaken!
Koelbloedig keurt hij de budgetten van zijn accounts. Zoals het een baas betaamt. Hij stoomt de onderhandelingen over de grootste contracten met de adverteerders klaar. Dankzij zijn kennis van de reclamesector is hij een gepassioneerde en veeleisende ondernemer.
 
Maar ook…
 
Hij is jouw voornaamste contact en zal alles in het werk stellen om je project waar te maken, want voor hem is niets onmogelijk! Een beetje moed volstaat.
Mijn favoriete citaat ?
De enige manier om aan een verleiding te weerstaan, is er zich aan over te geven.
Ses atouts :
  • Studeerde Internationale Marketing en haar grote droom is ooit een briefing te krijgen
    voor Chipitos.
  • Werkte bij grote bureaus in de hoop het Chipitos-budget binnen te halen. Tevergeefs!
  • Precies en professioneel. Niets schrikt haar af, behalve het idee dat ze ’s morgens niet weet wat aan te trekken.
  • Leidt kick-off-meetings vol talent en overgave, met eerst een sirtaki om in de mood te komen.
  • Feta is haar god. ’s Morgens, ’s middags of ’s avonds, heel haar lijf heeft er goesting in! Om maar van Chipito’s te zwijgen!

AGAPIA PAPADAKIS

Account Manager
Agapia is nauwgezet, methodiek en uiterst doeltreffend en geeft zich voor de volle 100%, elke dag opnieuw. Ze verwent al haar klanten. Ze kent R.O.I. persoonlijk. Ze daagt haar teams uit om tot het uiterste te gaan. Ze coacht en dirigeert hen, met een ambitieus doel in het vizier: impact! Deze account met wereldklasse zou Griekenland kunnen redden. Maar we houden haar liever hier!
 
Maar ook…
 
Houdt van theater zonder komedie te spelen, houdt van dansen zonder muziek te maken.